måndag 21 mars 2011

Slowmotion...

Det är det tempo det mesta går i här hemma just nu. Tur att vi känner likadant båda två så att inte den ene blir frustrerad på den andre.

Henry blir trött av medicinerna han får, särskilt på kvällarna och jag är trött av graviditeten. Dessutom sover vi dåligt båda två, han vaknar innan gryningen och kan inte somna om och jag vaknar varje gång jag vänder mig och dessutom är det ett herrans springande på toaletten. Det är inte så att vi sitter på våra små arslen hela dagarna, vi gör någon nytta varje dag men inte så mycket nytta som vi brukar göra. Men det är helt ok just nu, i alla fall vad gäller mig - det är ju för en god sak! :-)

Det är dock inte helt enkelt att inse att man måste ta det lugnare. Framför allt när jag är ute och går glömmer jag av det. Brukar knappast gå som nån Speedy Gonzales men drar inte heller fötterna efter mig. Nu är det dock mer eller mindre snigeltempo som gäller. Går jag raskare än så börjar det direkt värka och strama under magen och det kommer gärna en och annan sammandragning också. Så det är bara att räkna med extra tid när man ska gå nånstans.

Magen har vuxit en hel del nu, och jag börjar känna mig ganska klumpig emellanåt. Tänk då hur det ska kännas om ett par månader. Galet men mysigt!

Idag var vi i Lund och stötte då på en säljare som fick det att krypa i skinnet på mig. Har så svårt för det släktet: Unga killar (och ibland) tjejer som tycker att de är det coolaste som finns, som är halvnonchalanta medan de försöker pracka på en nån produkt genom att gå igenom fraser och procedurer som är så uppenbart inövade att man mår illa. Vi var inne för att förhöra oss lite kring olika typer av bredband eftersom vi är ganska missnöjda med det vi har. Killen stod o hängde på disken, berättade vilken typ som skulle funka för oss och när vi såg lite tveksamma ut säger han att han direkt att han har möjlighet att låta oss ta hem och prova bredbandet och sen komma tillbaks och lämna det om vi inte var nöjda fast det egentligen är 3 månaders uppsägningstid och att det inte skulle kosta något. När vi sa att vi nog ändå ville fundera och titta på alternativ så påpekade han flera gånger att detta var något just han kunde erbjuda oss just idag. När vi fortfarande såg tveksamma ut (ännu mer till och med) fortsatte han med att påpeka att de faktiskt inte gav detta erbjudande alltid och till vem som helst. "Då skulle vi ju få ta tillbaks abbonemang hela tiden". Menar han alltså att deras produkt är så dålig att får man testa den kostnadsfritt så kommer man inte att vilja ha den? Bra jobbat med försäljningen grabben! Tror inte vi blir kunder där...

1 kommentar:

Erik sa...

Den typen av säljare går bort fortare än snabbt. Ta hand om dig/er.