torsdag 4 november 2010

Slutspurt...

Det börjar verkligen närma sig... På söndag kväll vet vi... Lyckas MFF ta hem SM guldet i år? Jag är livrädd för att jinxa något, jag vågar inte ta ut något som helst i förväg. Det enda jag vågar konstatera är att det ser bra ut och att vi har saker och ting i egna händer.

Oavsett hur det går så är jag stolt över det laget och lagledningen har gjort iår! Man har skapat ett lag som vågar och vill, som tror på sig själva, som har kul, som spelar bra och underhållande fotboll samtidigt som man vinner. Det har varit en riktigt rolig säsong. Ett tag såg HIF ut att dra ifrån välmycket men killarna lät det aldrig trycka ner dem - de bara fortsatte med sitt "en match i taget" mantra. När det man trott var nyckelspelare tvingats vara borta på grund av skada har någon ny kommit fram och helt naturligt tagit platsen på ett makalöst sätt. Detta var en av de saker som Ulrich Vinzents pratade om i min intervju med honom för ett tag sedan.

Just Ulrich är en som haft en fantastisk höst. Senast mot BP var han fullkomligt lysande och jag tror att till och med de mest inbitna Ulrich-motståndarna på forumet att bli imponerade. Därför blev jag förvånad och lite arg när jag läste i Kvp efter matchen. I spelarbetygen fick Ulrich en 2:a... Ja, vad man tycker om spelares insatser är indiviuellt men jag undrar om den som skrivit detta verkligen såg matchen? Crazy...

När jag ändå gör ohejdad reklam för det jag skrivit så slänger jag även in en länk till mina "snabbreflektioner" efter matchen.

På söndag smäller det. Ska försöka att lyda mitt eget råd och verkligen njuta av tiden fram tills dess och inte låta nervositeten ta över helt och hållet.

Hjälp mig hålla tummarna please!

1 kommentar:

Anna sa...

Håller alla tummar och tår :D Kram!!