onsdag 29 september 2010

Mycket på gång nu...

I såna här hektiska perioder borde man egentligen inte sätta sig och fundera över vad man har att göra men man är väl inte alltid helt smart. En hel del roligt, en del spännande men läskigt och en del jobbigt i sikte i en nära framtid.

Av stor vikt i mitt liv just nu är såklart den allsvenska guldstriden! Fotbollen betyder mycket för mig och har gjort det i många år. En viktig del just nu är att när jag är på match så är det totalt fokus, jag glider på något sätt in i en annan värld och det är väldigt väldigt skönt emellanåt. Självklart är det en stor fördel när verklighetsflykten dessutom är så positiv som den är nu - det är så härligt att äntligen vara med och slåss om guldet igen! Att slippa tvivel, besvikelse och ångest och istället få känna spänning och glädje! Obeskrivligt...

Förutom fotbollen så är det en del festligheter på gång också. På lördag är det födelsedagsfest, på söndag är det match. Den 16:e oktober är det dop för lilla Amelie, det blir säkert riktigt mysigt! Sen helgen efter kommer en riktig höjdpunkt som jag sett fram emot länge - nästansyster Tove gifter sig. Jag vet redan att det kommer att bli en underbar dag och kväll! Fick se lille Emils kostym igår och det finns en risk att jag kidnappar honom - shit så söt han kommer att bli!¨

Mitt i detta ska föräldrarna flytta ifrån sitt hus, mitt barndomshem som de byggde i samma veva som jag föddes. Det känns lite konstigt men samtidigt jättebra. De kommer till ett bra hus som jag är övertygad om kommer att passa dem riktigt bra.

Sen kommer det ju också att hända andra saker under samma period. En läskig och en som garanterat blir jobbig. Men så är det - vissa saker måste man bara ta sig igenom vare sig man vill eller inte. I såna situationer ska man ta sig en funderare och vara glad att man faktiskt har positiva saker att kunna luta sig mot.

(Som det faktum att jag faktiskt är gift med en fantastisk man! :-)

1 kommentar:

Erik sa...

Härligt att läsa om din glädje över MFF, och det är inte utan att jag av lätt insedda skäl känner en viss avundsjuka. Också härligt att höra att det är mycket kul på gång. Till sist hoppas och tror jag att det läskiga och jobbiga löser sig galant. Ha det fint!