onsdag 15 september 2010

Derbydags!

Det är nog tur att jag jobbar idag nästan ända tills matchen börjar, annars hade jag nog hunnit bli alldeles för nervös...

Ett derby mot HIF är såklart alltid nervkittlande men just nu är det såklart extra nervöst med tanke på tabelläget. Just denna matchen kommer givetvis inte att avgöra vem som tar hem SM-guldet. Men det kommer att ge en enorm kick, en självförtroendeboost för det lag som vinner och det kan bli viktigt i kampen om slutsegern.

MFF:s utgångsläge kunde såklart vara bättre - att klara sig utan både Agon och Daniel Larsson är långt från idealiskt. Mycket av diskussionerna har handlat om hur MFF ska formera sitt anfall. Min röst faller på Guille och Dardan. Jag hoppas för allt i världen att man inte väljer att flytta upp Wilton - han kommer att behövas på mitten med Ivo. Den här matchen kommer att handla om kamp. Man kanske skulle kunna vända på ett välkänt uttryck och säga att "Försvar är bästa anfall".

Hinner inte spekulera mer nu, dags att ge sig hemifrån snart... Återstår att se hur humöret är när jag kommer hem sent ikväll. Hoppas och drömmer såklart om att: Ingen himmel är så blå som min!

Inga kommentarer: