söndag 3 oktober 2010

Välbehövlig festkväll!

Igår kväll var vi bjudna på födelsedagsfest. På grund av olika omständigheter i mitt liv är jag inte särskilt social för tillfället, känner sällan nån större lust för saker, särskilt om det involverar mycket folk, och jag hade inte heller någonstörre entusiasm över att ge mig iväg till denna fest. Men ack så fel man kan ha!

En del av folket på festen är min släkt så dem känner vi såklart, och resten av gästerna träffar vi ett par gånger per år - värdfolket är väldigt, väldigt duktiga på att arrangera bra kalas! Vid mitt bord kom vi i en toppenstämning direkt och hade väldigt,väldigt roligt! Och nej, det berodde inte på alkoholhaltiga drycker, i alla fall inte för min del. Tog det väldigt försiktigt på den fronten - i den sinnesstämning jag är för tillfället slår det väldigt lätt slint om man tar ett glas för mycket...
Jag slappnade av, skakade av mig all skit som finns i mitt liv just nu och var mitt gamla jag!

Såsmåningom började dansen - från början med min kusin och hans kompanjon i bandet "Favoriterna" på scen. Har bara hört dem på skiva och i lite snapsvisor tidigare -men shit vad bra de var! Blandad kompott av musik, gamla godingar, schlager, lite kasedans och en del rock. Det var rätt trögt att få igång folk till att dansa men jag var uppe nästan hela tiden! När jag dansade, vilket var alldeles för länge sedan, kände jag hur all dålig energi liksom rann av mig (kanske i svettdropparna?)! Det var så härligt att bara vara och bara ha kul! Att släppa alla bekymmer, bara för en kväll. Men det allra roligaste var att efter en stund kom även Henry upp och började dansa och även han släppte loss. Flera av dem som var där sa att de aldrig sett honom så "på G" och jag fick svara att det har knappt jag heller! Det var så härligt att dansa, titta varandra i ögonen och bara se glädje, inget av den där sorgen som alltid finns med annars i vår vardag! Det var sååå länge sedan men väldigt välbehövligt!

Inte förrän efter klockan 3 på morgonen landade vi i hemmet i Eslöv. Vid 11 tiden vaknade vi båda två. Det var väldigt länge sedan jag sov så länge och jag tror knappt att jag varit med om att Henry gjort det - han brukar vara uppe med tuppen. Det blir en lugn, skön dag idag och sen ikväll är det dags att gå till puben och se TFF-MFF. Extremt viktig match, inte minst i och med att HIF förlorade igår. Hoppas man kan få fortsätta vara glad ikväll!

1 kommentar:

Lotta sa...

men va sjutton...du får mig att gråta gång på gång idag...Jag läser baklänges i din blogg därför är det här andra gången som tårarna rinner...och jag är dålig på att titta in här märker jag...Men jag är å andra sidan dålig på att uppdatera min egen blogg oxå!!!