fredag 7 februari 2014

Nostalgi och andra känslor

Så här skrev jag på en väns blogg tidigare idag: "O ja så många minnen dom har skapat, herrar som Wassberg, Mogren och nu senast Johan Olsson. Som vanligt klappar mitt hjärta lite extra för dom där kämparna som inte står längst fram i rampljuset och jag kommer att vara rörd när jag ser Anders Södergren bära fanan på invigningen". Och visst blev jag rörd!

Det är något speciellt med Södergren, inte bara för att han är en bra skidåkare som varit med länge eller för att han kämpat sig igenom motgångar i form av sjukdom. Det handlar också om hur han så ofta inte bara åker för sig själv utan också för lagkamraterna, även om det säkert en och annan gång kostat en hel del för hans egen prestation. När en svensk försöker göra ett ryck, då kan du ge dig den på att Södergren inom kort finns där längst fram i klungan och gör allt han kan för att bromsa farten för svåra konkurrenter. Imorgon börjar det på riktigt och jag ser väldigt mycket fram emot framför allt längdskidor och skidskytte men även utförsåkning. Spelen kan börja!

Inga kommentarer: