måndag 7 oktober 2013

Nytt träningsredskap

Det är bara att inse att jag inte kommer att börja gå på gym eller jogga eller nåt liknande inom nån nära framtid även om jag borde. Dels är jag stressad nog av att hinna med allt ändå och dels tycker jag det är rätt tråkigt. Men röra på mig lite vill jag ju ändå och nu har jag hittat min egen motionstyp: Promenad med hyfsat tung kille. Jag brukar försöka komma ut och gå med Oskar i vagnen en del kvällar. Vi får umgås, jag får röra på mig och han får slappa lite efter intensiv dagisdag. Men så slog det mig att han ju trivs lika bra i bärselen på min rygg. Så nu kör vi den varianten istället. Han sitter nöjd och kolllar läget medan jag går i rask takt på motionsslingan. Med en ca 15 kilos "packning" (som inte sitter helt still) så är det ett litet träningspass som duger alldeles utmärkt för mig!

Inga kommentarer: