torsdag 18 juli 2013

Positiv energi!

Ja positiv energi fick jag med mig från lördagen och det i rikliga mängder! Henry och jag var bjudna på Gyllene Tider konsert på gamla Malmö Stadion av goda vänner.

Medan jag jobbade på förmiddan lämnade Henry av Oskar hos farmor o farfar, sen bar det av till Malmö för middag, konsert och mys! Det blev en riktigt härlig kväll med massa nostalgi. Vi käkade på Mascot, samma ställe som jag och familjen ofta åt på innan det var dags att bege oss till Stadion för MFF match. Betydligt mindre himmelsblått, lite lugnare stämning men samma goda mat och samma tveksamma servicenivå. :) Sen promenad längs samma väg som man gått hundratals gånger förut..
(Härifrån hade texten, men inte bilderna försvunnit... konstigt. Gör ett försök att skriva om och publicera på nytt...) Konserten var riktigt bra när väl Gyllene Tider kom upp på scen! Jag vet att det finns en del som rynkar på näsan åt Gyllene Tider och den typ av musik de spelar. Lättsmält pop, banalt, enkelt, det är inte tillräckligt fint helt enkelt. Men vet ni vad, det skiter jag högaktningsfullt i! För mig är det viktiga med musik de känslor de framkallar, i det här fallet framför allt glädje och nostalgi. Gyllene Tider spelar musik som jag blir på gott humör av och eftersom de har funnits med en sedan barndomen så finns det mycket minnen förknippade med dem.

Och, hur mycket jag älskar vår lille skrutt,  så var det väldigt skönt att kunna umgås en kväll bara vi vuxna.
Söndag morgon blev det sovmorgon. Somnade klockan 1 och sov som en sten till klockan 7. Henry gick upp då men jag vände mig om och sov lite till. Hur skönt och välbehövligt som helst. Lite hemmafix blev det också, två sorters saft koktes och så skördade vi lite i trädgården. Första hallonen och sockerärtorna var färdiga, mumsfillibabba! Men sen blev längtan efter lillplutt stor så strax efter lunch bar det av mot Klörup för att hämta upp honom!

Härlig helg, perfekt för att ladda upp batterierna lite grand!

2 kommentarer:

Annas ad lib sa...

:) härlig läsning vännen, och vilken fin konsert-kväll!

Lotta sa...

Jag hade också gärna varit på den konserten!!! Jag tycker som du: bryr mig inte ett dugg om vad andra säger om en grupp som Gyllene Tider. Musiken ger glädje och framkallar känslor och nostalgi även för mig!! Hade ju dock annat att göra just den lördagen så någon GT konsert blev det inte. Ni verkar ha haft en underbar dag!!! :)