måndag 23 juli 2012

Wabbie Foundation - För ofrivilligt barnlösa, mot ofrivillig barnlöshet

De här små krabaterna, en kanin med sin lille kaninbebis, fick Oskar av mig till sin födelsedag.
De kommer från föreningen Wabbie Foundation och för mig är det en symbol för vilken fantastisk tur vi haft som till slut äntligen fick vår lille Oskar och de påminner mig också om att skänka en tanke till alla dom därute som inte haft samma tur som vi.
Wabbie är en insamlingsstiftelse vars syfte är att ge ofrivilligt barnlösa ekonomisk hjälp vid assisterad befruktning eller adoption. Det är stora skillnader på vilken hjälp man kan få idag beroende på vari landet man bor och för många blir ekonomin en bromskloss när de inte lyckas bli gravida på "naturlig" väg. För mig är det här en viktig fråga och jag uppskattar att det finns folk som arbetar ideellt för att hjälpa andra. Det finns olika sätt att stötta Wabbie, ett sätt är genom att beställa en liten Wabbie-kanin. Kika in på deras hemsida och se om du kanske också har lust att hjälpa dem!

Inga kommentarer: