onsdag 6 april 2011

Logiskt?

Var och handlade inför resan till Lysekil och köpte då bland annat några alkoholfria öl. Använde scanner för att det skulle gå snabbt och smidigt eftersom maken väntade i bilen utanför. När jag skulle betala fick jag upp meddelande om att "Köpet måste hanteras av personal". Detta brukar innebära att man får kontroll/avstämning vilket gjorde mig smått irriterad eftersom vi fått avstämning en massa gånger på senaste tiden trots att vi aldrig haft något fel när vi kollats. Men nej, när en kassörska äntligen kom till min maskin visade det sig att de var tvungna att göra leg-kontroll eftersom jag köpt öl. Som var alkoholfri... What!?! Var finns logiken i detta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Irriterande var ordet..Men lite komiskt blev det ju ändå. Konstigt att alkoholfri öl hanteras som vanlig öl. Men man måste kanske vara 18 för att köpa även sån öl?

Jag handlar gärna på det nya viset och blev glad när City Gross i Lund införde detta. Men att ha fått köpet avbrutet och avstämning c:a 8 av 10 gånger så blir det vanlig kassahandling i fortsättningen. Jag har pratat med personalen och det är tydligen ett problem för många.

Willy`s har ett annat system där man scannar vid en speciell kassa och där har jag aldrig råkat ut för avstämning.

Man använder ju självscanning för att det ska gå fortare att handla och om allt då ska göras om en gång till så blir det ju inte ett snabbare system ju.

Åsa sa...

Jag har råkat ut för avstämning så många gånger, trots att jag aldrig haft något fel när jag kollats (och inte Henry heller) att jag tröttnade ett tag och struntade i att använda systemet.

verkar skumt att man ska behöva vara över 18 för att köpa alkoholfria produkter men man vet aldrig...