måndag 21 juni 2010

Var är min röst?

Jag är jättetrött på att vara förkyld. Jag ska inte på något sätt påstå att jag varit jätteförkyld eller otroligt sjuk. Jag är bara trött på att känna mig hel- eller halvhängig att inte vara pigg och frisk och det verkar fortsätta. ¨

När jag blir förkyld så följer det ofta samma mönster. Det börjar med ont i halsen, rejält ont när jag sväljer. Sen följer nästäppa, snorighet och slemmig hals. Sen kommer den förhatliga hostan. Jag har alltid hostat massor vid förkylningar ända sen jag var liten, vet att jag någon gång hostade tills jag kräktes. Detta leder till heshet och jag tappar rösten eller är nära att tappa rösten. Nu är jag där igen.

Vet ni hur frustrerande det är att tappa rösten? Man tror kanske inte att det ska vara så himla svårt att vara tyst. Men testa själv. Rör dig bland folk du känner utan att säga ett enda ord. Gå ut på stan, handla etc, men du får inte öppna munnen. Svara inte i telefon. Helt enkelt: Håll truten. Gör nu detta i en eller flera dagar i sträck, precis hela tiden. Det är vansinnigt frustrerande kan jag tala om. Jag är inte riktigt där att jag tappat rösten helt ännu, men vill inte heller komma dit så jag måste tänka migför. SUCK!

Så nu har jag kvidit färdigt. :-)

Inga kommentarer: