måndag 14 juni 2010

Tänkvärt...

Detta läste jag i ett inlägg på en annan blogg. Värt att tänka på...

"Jag hör många runt omkring mig som säger att de ska skaffa barn om ungefär ett år, eller att de vill ha ett syskon om ungefär 1 ½ år, för det passar bra. Många har inga problem att skaffa barn, och det är jag glad för, för detta är ingenting jag önskar ens min värsta fiende, men tänk på att barn är ingenting man skaffar. Det är någonting man välsignas med. Jag gästbloggar här hos "X" för att kunskapen om ofrivillig barnlöshet behöver öka. Många drabbade med mig, har många gånger fått frågan, ”När ska ni skaffa barn?”, ”Är inte ni sugna på barn?” osv. Tänk på att människor i er omgivning kanske vill ha barn, helst igår, men inte kan. Smärtan vi lever med är redan tung, så tänk er för innan ni frågar nästa gång. Man vet aldrig vem som är drabbad."

Inga kommentarer: