torsdag 14 maj 2009

Nya husdjur?!?

.

Kanske är det ett tecken på att vi bor "på landet", kanske har vi bara en extremt mysig trädgård, eller kanske känns det lång väg att vi är vänliga människor. Hur som helst upptäckte vi idag att vi fått husdjur! När Henry kom hem efter en tur till affären upptäckte han 3 ankor i vår trädgård!


De vankade omkring, tuggade på gräset och verkade trivas med tillvaron. Jag har sett dem i krokarna förut, men aldrig inne hos oss. Nej jag kan såklart inte vara hundra procent säcker på att det är samma små ankisar men det är två hannar o en hona jag sett även innan. Då har de legat i en kurva precis innan vårt hus, ibland har de legat mitt i vägen så jag har fått "jaga" in dem till kanten så de inte blir överkörda de små liven.

När de käkat färdigt la de sig ner och tog en tupplur innan de vankade iväg igen, kanske tillbaks till Trollsjön som vi misstänker att de kommer ifrån.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Du vill inte att jag skickar dit Wilmer då....*ler*...nä, faktiskt så jagar han inte fåglar..fågelhund som han är...Han vekrar ha missuppfattat sitt ursprung helt....Han tror att han är pinnhund eller nåt sånt istället...

Åsa sa...

Nej vi tycker de är rätt söta faktiskt. Kanåterkomma om jag tycker att de bajsat ner alldeles för mycket! :-)