torsdag 20 november 2008

Inte en till...

.
Nu är det deppigt i mitt MFF hjärta...
Först lämnar en av mina favoriter, Jonatan Johansson klubben. Inte alls oväntat i och för sig men sorgligt. Jag gillar JJ som spelare och dessutom är han en synnerligen sympatisk människa. Det har varit jättekul att prata med honom efter matcherna under säsongen. När det har gått bra har han varit glad och sprudlande och när det har gått tungt har han på något sätt fungerat som en "fotbolls-psykolog" för mig och Tony. Vår avslutningsintervju - som jag hoppas kommer upp på mffsupport.com ganska snart - var jättetrevlig och jag kommer att sakna att få snacka med honom om matcherna nästa säsong.

Som om inte detta var nog kom idag ett besked som i alla fall för min del var mer överaskande och väldigt trist och tungt. En av mina stora favoriter i Malmö FF sedan många, många år tillbaks, Anders Andersson, ingår inte i tränarparet Rolle-Grens framtidsplaner. Mitt hjärta blöder för dubbel-Anders skull... Han hade varit värd att få avsluta sin karriär i Malmö FF på ett bättre sätt än han nu fick i och med benbrottet som förstört större delar avdenna säsongen. Jag är övertygad om att Anders har mer att ge och jag skulle så otroligt gärna ha velat att han fått visa det i himmelsblått. Usch så ont det kommer att göra att se honom i en annan tröja än MFF:s.

Två favoriter bort i ett nafs. Ulrich, bara så du vet det: Du stannar där du är!!!

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Neeeej! Det här hade jag missat helt, fan va trist det blev nu då...

Åsa sa...

Ja jag vet. Jag vill bara helt lägga ner MFF ett tag just nu. Är ledsen o arg om vartannat och mitt hjärta blöder för Anders!