lördag 3 mars 2012

Träningspremiär!

Igår begav oss jag och Oskar till Malmö tidigt på förmiddagen. Anledningen var dels att vi skulle hämta ut MFF:s årsbok som Oskar får genom sitt medlemskap men också att han skulle få se sin första MFF träning! Man säger ju att det ska börjas i tid. :-)
.
Det märks att jag tappat rutinen nu när jag inte varit på plats på träningar på länge - vi var där redan på utsatt starttid klockan 10 och det var såklart alldeles för tidigt. Jag hann fundera över om de kanske just idag kanske skulle träna nånannanstans men de trogna staketrävarna försäkrade mig att killarna skulle komma såsmåningom. Nu gjorde det inte så mycket, visserligen var det ganska kallt men Oskar sov gott så vi roade oss med lite promenerande fram och tillbaks längs planen.
.
Sisådär runt halv elva dök så spelarna upp och strax därefter vaknade Oskar, solen kikade fram och det blev lite behagligare. I ärlighetens namn var väl unge herr Flykt måttligt intresserad av det som hände på plan, vilket han väl får vara förlåten med tanke på sin ringa ålder. Bananen han glufsade i sig fick först hundraprocentigt fokus, hunden som en av de adnra åskådarna hade med sig var också intressant, likaså att lyssna på alla som pratade. Ibland när spelare kom nära sidlinjen där vi stod eller när de skrek till kikade han nyfiket på vad de pysslade med men han tyckte nog inte att det var en av de mest spännande dagarna i hans drygt 8 månader långa liv. Men ibland måste mamma också underhållas... Fullt så lidande som han ser ut på bilden nedan var han dock inte, där är han helt nyvaken.
.
Jag fick lite bannor när staketrävarna kikade ner i vagnen, vilket var ganska väntat. "Men pågen kan ju inte ha gul mössa" sa flera av dem upprört. Jag försökte förklara att Oskars mössa är ett giraffhuvud och att giraffer sällan förekommer i himmelsblått men det argumentet bet inte, inte heller att han ju i alla fall hade både MFF napp och tröja. Jag fick lova bättring till nästa gång, då får vi väl sätta på Oskars MFF mössa även om den är för stor och för varm att ha tillsammans med luvtröja i vårvärmen. :-)
.
Det var härligt att vara tillbaks och det här får nog Oskar och jag göra om. Fast då får det ha hunnit bli lite varmare så att han inte får knallröd näsa och så ska vi inte dyka upp redan innan spelarna hunnit värma upp.
.

Inga kommentarer: