söndag 28 juni 2009

long time no see

.
En hel månad sen sist jag skrev, undrar om någon av mina få tappra läsare orkar kika in här längre... Tiden har helt enkelt inte räckt till, jag förstår inte vart juni har tagit vägen.

Det har hänt en hel del småsaker som jag tänkt att jag skulle skriva om men så har tiden varit för knapp och jag har fått hoppa över det.

För ett par veckor sedan fick vi till exempel låna en stuga över helgen. Stugan finns i blekinge, en liten bit norr om karlshamn. det var så himla mysigt - tack SatAnn för det lånet - det gör vi gärna om. Lugn och ro, inget planerat, ingen TV, inget internet - bara mys, sitta framför brasa o läsa bok o dricka vin, gå ut o gå i naturen osv. Härligt. Vi passade också på att hälsa på min kompis Anna på Räntemåla gård i Eringsboda. Där såg vi på långt håll de berömda nyfödda älgarna (har varit med i en hel del tidningar - en brun och en silverfärgad - tydligen väldigt ovanligt. Sen matade vi de andra älgarna med bröd - häftig upplevelse måste jag säga att vara så nära dessa mäktiga djur! Mindre mäktiga men ack så söta var de små knappt veckogamla hundvalparna vi fick hjälpa til att ta hand om. Deras mamma hade åkt in akut på sjukhus så de behövde matas med flaska, något som de små liven inte alls hade grepp om. Men henry ryckte in - med vana av att mata små griseknoar så tog han raskt tag i det hela och efter en stund hade alla valparna fått i sig mat och förstod att den där flaskan faktiskt kunde ersätta mamma, i alla fall vad gäller mat. Jag blir ständigt fascinerad över hur mycket han kan min underbare karl!

Det visar han också nu i vår källare. Vi ska sätta in en ny riktig duschhörna i vår tvättstuga (den gamla var inte särskilt fräsch...). Du villle Henry också passa på att dra om avloppet och göra om brunnen. Sagt och gjort - nu är all klinkers borta, nya rör dragna och golvet gjutet. Idag har jag varit med på ett hörn - vi har dragit bort all väv på väggarna. En röra just nu men det kommer att bli så fint!

Träningsmatch i Ålborg idag får jag hoppa över - det är lite väl långt när man har mycket annat att göra. Men det ska bli skönt att Allsvenskan sätter igång igen snart. Saknar mina gossar!

Mer bilder o berättelser kommer, ska inte dröja en månad till nästa gång! Men nu ska jag ut i solen en sväng!
.

Inga kommentarer: