torsdag 23 oktober 2014

Om man backar bandet känns det bättre

Att förlora svider och att göra det med 5-0 känns riktigt surt, jag skulle ljuga om jag sa nåt annat. Men igår kväll när jag satt och började känna mig uppgiven och irriterad över hur baklängesmålen trillade in tvingade jag mig själv att stanna upp i tankarna och backa bandet lite.

För sisådär ett halvår sedan, innan MFF började sitt fantastiska äventyr i Europa hade det nästan känts självklart att vi skulle åka på stryk i en match på bortaplan mot ett av de bästa lagen i världen. Storstryk till och med om förutsättningen skulle vara att vi stod utan en av våra absolut bästa spelare. Men MFF 2014 har gjort något med oss supportrar.

Deras prestationer och deras attityd har fått oss att våga drömma oroliga drömmar. De har fått oss att tro att inget är omöjligt för dem. De har fått oss att känna besvikelse över att inte kunna spela jämnt med Atletico Madrid på bortaplan.

MFF har försvarat sitt SM-guld, dessutom överlägset. De har gjort fantastiska matcher i kvalet och i CL. Man har presterat på topp så många gånger och gett oss fantastiska upplevelser och minnen. Igår presterade man inte på topp, långt ifrån, och då blir det stor förlust mot den här typen av motstånd. Och det måste vara okej.

Än är inte CL- äventyret slut och jag är säker på att MFF kommer att ge oss fler härliga minnen! 

Inga kommentarer: