fredag 22 november 2013

Brottningsmatch på morgonkvisten

Så glad som på bilden kan jag lova att min lille prins INTE var i morse!

När det var dags att ta på ytterkläderna och Oskar fick syn på overallen, som han gladeligen satt på sig massor av mornar skakade han på huvet och sa: "Inte lallen". Eftersom det är rätt kallt finns dock inte så mycket att välja på så jag förklarade att det är overall som gäller om man vill vara med och leka på dagis. Han blev jättearg, ålade sig och sparkade och medan jag trädde i ett ben drog han ur den andra medan han fortsatte skrika "inte lallen!!"

När overallen väl var på var det dags för skor. Och nej, givetvis skulle han just idag inte ha sina höstskor. "NEJ, INTE TOOOOR!" skrek han och när jag väl fått på dom och satte på mina kläder drog han av sig skorna.

När allt till slut var på gav den lille krigaren upp, blev ledsen och hängde med huvet på min axel och mös.

Två minuter senare när vi var på väg till dagis var han lugn som en filbunke och väl där glad och busig som vanligt. Det skiftar fort i en 2årings värld!

Inga kommentarer: