onsdag 5 juni 2013

Skynda skynda!

Jaha, då har man fått prova på sin första speedintervju. Var kallad till arbetsförmedlingen på rekryteringsträff. Där presenterade ett bemanningsföretag sig själva och de tjänster de hade att erbjuda och sen var det dags för intervjuer.
Första person gick in till intervju, nästa person i kö tog tiden. Tre minuter hade man på sig att presentera sig själv och berätta varför man är rätt person för jobbet. Först kändes det lite konstigt men när jag väl satt därinne så var det helt ok. Jag hann presentera mig själv och vad jag kan lite kort och det hanns även med lite frågor.
För företagen måste det vara ett väldigt bra sätt att kunna göra ett bra urval till mer ingående intervjuer på ett bättre sätt än att bara läsa i ett CV.
Hur det gick får framtiden utvisa men det var intressant att prova på. Nu är jag, lite lätt stressad, på väg in till jobbet.

Inga kommentarer: