söndag 4 november 2012

Avgörandet närmar sig

Klockan 15 är det matchstart så runt klockan 17 vet vi vilket lag som kan kalla sig svenska mästare 2012.

Efter torsdagens poängtapp mot Örebro så känns det onekligen väldigt tufft för di blåe men omöjligt är det absolut inte. Direkt efter Örebro-matchen hörde jag massor av MFF:are som helt gett upp som sa: "Elfsborg kan ju bara inte tappa poäng mot Åtvidaberg hemma!" Men varför skulle de inte kunna göra det? Vi kunde ju uppenbarligen tappa poäng mot Örebro hemma. Dessutom finns det tydliga bevis på att det går att vända ett till synes hopplöst läge. Minns MFF:s SM-guld 2004. Och Norling har ju själv goda minnen från 1998 om hur man tar ett oväntat guld.

När man är som mest besviken är det såklart lätt att deppa ihop och vilja ge upp, det såg även spelarna ut att vilja göra, men nu hoppas jag att de kommit över det värsta och tar nya tag.

Nu är man ju plötsligt i den där sitsen att man faktiskt bara har något att vinna. Europaplatsen är klar, Elfsborg har all press på sig och det MFF ska göra är att försöka gå ut och njuta av sista matchen, av den inramning som  jag gissar att det kommer att bli i och med att det är den sista matchen på Råsunda och att MFF-läktaren dessutom lär vara fylld mer eller mindre till max. Tror dessutom att "allt att vinna"-läget passar det ganska unga och orutinerade MFF bättre än att ha all press på sig. Det såg rätt krampaktigt ut i torsdags.

Själv var jag betydligt mer nervös inför torsdagen, fjärilarna i magen är betydligt lugnare. Troligtvis för att läget känns så tufft. Men jag har inte gett upp hoppet än!

Klockan 17 vet vi...

Inga kommentarer: