fredag 7 maj 2010

Mitt härliga MFF straffades

Så länge såg det ut som om MFF skulle lyckas med det de aldrig lyckats med, dvs vinna mot Elfsborg på Borås Arena. Det började så bra med Durmaz 0-1 mål som var ännu en pärla upp i krysset. Försöker han konkurera med sig själv om att komma till fotbollsgalan? Spelet var bra från båda lagen, Elfsborg var riktigt farliga, framför allt på sin vänsterkant där Ulrich/Pontus fick det tufft gång på gång. Så kom det fantastiskt snygga 0-2 målet som jag från en väldigt oväntad person fick beskrivet som fotbollsporr. Inte vet jag om det är en bra beskrivning men godis för fotbollsögat var det definitivt. Men repliken från Elfsborg kom ursnabbt och det stod 1-2. i paus.

Vi hade det riktigt tufft i andra halvlek och det fanns definitivt en oro att kvitteringen skulle komma. Men så kom vår chans, Daniel Larsson revs ner och domaren blåste straff! Men Wilton, som hade varit så bra i matchen, är för närvarande inte någon bra straffläggare. Han missade, vilket också verkade följa honom mentalt resten av matchen. Elfsborg hade efter det flera chanser och till slut fick man också mycket riktigt in kvitteringen.

Jag fick nästan huvet avbitet av en kille på krogen när jag sa detta men jag står fast vid det med tanke på motståndet och med tanke på hur matchen som helhet såg ut: Vi ska vara glada att vi fick med oss en poäng.

Det är absolut ingen katastrof att tappa en poäng i Borås, hade jag varit Elfsborgare hade jag varit riktigt sur över att bara ta en poäng i den matchen.

Snart dags att ta sig an Åtvidaberg. Hade det varit för ett par veckor sedan så hade det vara svårt att INTE underskatta dem. De var till synes hjälplöst sist, gjorde inte ett enda mål och såg ut att bli säsongens slagpåse. Men nu har de kommnit igen och det med råge. De öser in mål och klättrar i tabellen. Givetvis bör och ska vi slå dem på Swedbank Stadion men det gäller att grabbarna fortsätter prestera på topp.

Läste precis att Rick Kruys är tillbaks igen efter sina skadebekymmer. (Läs Helens intervju med honom här). Med även Miljan tillbaks så är det en hård kamp om platserna på mitten. Härligt!

Inga kommentarer: