onsdag 29 juli 2009

Trädgård

.
De flesta som känner mig vet att jag knappast har gröna fingrar, i alla fall när det gäller krukväxter inomhus. I trädgården bestämmer som bekant Henry - jag gör gärna "grovarbete" som att rensa ogräs, klippa gräs etc - men är ingen höjdare på "finliret" med blommor o växter.
Men en sak som är helt underbar med att ha trädgård och hus är trädgårdslandet med grönsaker etc! (Visst kan man odla grönsaker, örter etc i lägenhet också men det underlättar ju med plats).


Jag tycker verkligen det är jättehärligt att kunna gå ut i trädgården och gräva upp potatis eller morötter till middagen, och att plocka färska örter att förgylla maten med.

Lite extra stolt är jag över det faktum att växterna faktiskt inte bara överlevt när jag under en period haft "huvudansvaret" för dem utan de frodas och växer så det står härliga till! Idag har jag klippt o fryst in koriander och persilja och torkat basilika i köket och det verkar vara en mängd paprikor och cocktailtomater på gång - kanske de är klara lagom tills vi kommer hem från semestern! För att inte tala om alla äpplen, och plommon, och rödbetor, och morötter och... Mmmm Härligt!


Inga kommentarer: