måndag 13 april 2009

En härlig påskhelg till ända

.
Så är det snart dags att gå och lägga sig efter en lång och härlig påskledighet. Har haft det supermysigt och jag vill egentligen inte att den ska vara slut men så är det...
Kommer nog att lägga upp lite bidler och berätta mer om delar av ledigheten men i korthet har det sett ut så här:
Skärtorsdag: Henry var också hemma från jobb så för att han inte bara skulle ägna sig åt att göra nyttigheter som han brukar göra så åkte vi ut på en liten "naturtur". Vi var på Söderåsen - Skäralid och Kopparhatten. Det blev promenader och fika. Mysdag!
Långfredag: Vi har varit barnvakter i påsk och på långfredagens förmiddag kom snart 2åriga charmtrollet Nike till oss. På eftermiddagen kom Jörgen och Stina till oss och vi åt middag och promenerade till Trollsjön.
Påskafton: Vi åkte till Skånes djurpark på morgonen. hur mysigt som helst, perfekt väder och vi såg massor av djur. Björnungarna var ute och lekte, vargarna låg ända framme vid stängslet osv. Frågan är om vi eller Nike var mest entusiasitska. Troligen vi, men hon verkade ha det bra hon med. På kvällen var det påskmiddag i Hjärup med mina o Henrys föräldrar och min bror.
Påskdagen: Vi lämnade Nike och åkte sedan för att titta på mammas konstutställning i Staffanstorp. Sen en lugn kväll p tu man hand i TVsoffan.
Annandag påsk: Träffade först Åsa för en fika som vi väntat alldeles alldeles för länge på. Sen var det dags för den höjdpunkt som jag och några tusen andra väntat länge på: Invigning av Swedbank Stadion! Massa legender på plats - symbolisk avspark gjordes av ingen mindre än Bosse Larsson! Då fick jag minsan nästan en tår i ögonvrån. Sen höll spelarna oss på stäckbänken men i andra halvlek brakade det loss, mitt framför ögonen på mig och min far och hela MFF-klacken. 3-0! Ett härligt flagghav! Kommer garanterat berätta mer om detta också längre fram.
Men nu ska jag sitta och lusläsa på nätet för att suga på den här karamellen lite extra och sen är det sovdags!
.

Inga kommentarer: