måndag 4 maj 2009

Hedersamma förluster gör också ont...

.
Jag satt där i 85 minuten och tänkte att: "Den här matchen skulle de se som tror att 0-0 matcher är trista". Det skulle jag aldrig ha tänkt...

Den här förlusten kändes orättvis. Ett poäng vardera hade varit betydligt mer rättvisande - även om jag är himmelsblåögd så inbillar jag mig att även de HIF-ögda skulle kunna hålla med mig om det.

Unge Sudic och nye försvarsgeneralen Gabriel stred kämpade så hårt mot Henke & co. I de flesta lägen kunde man fasen inte se att det var en oerfaren 18-åring som mötte ett 37-årigt ex-proffs och landslagsspelare. Men till sist slår han till ändå. Efter motsvarande match förra säsongen konstaterade JJ i vår intervju att Henke inte behöver mer än en chans att avgöra och tyvärr fick vi se prov på det idag.

När Wilton blev klar för MFF höjdes han till skyarna av väldigt många supportrar. Jag var lite förvånad över hur många om tydligen följt ligan i Qatar... Själv hade jag absolut ingen större koll på honom, men var lite orolig över den helgonstatus han fick redan innan ankomst. Men självklart hoppades jag att folk skulle ha rätt. En tankeställare fick jag när vi såg matchen AIK-MFF på den lokala puben - vi satt tillsammans med en sportjournalist, tillika AIK:are. När jag blev irriterad på att en av MFF:arna höll i bollen för länge så log han snett och konstaterade att det där skulle jag nog få vänja mig vid - "Wilton släpper inte gärna bollen ifrån sig" sa han. Idag förstod jag vad han menade... Jag sågar absolut inte Wilton redan nu, jag förstår att han behöver tid på sig för att komma in i spelet men... Jag har väldigt svårt för bollkära egoister och jag hoppas att Wilton snabbt lägger ifrån sig dessa tendenser, annars vinner han inga som helst sympatier hos mig!

Jag unnade verkligen pågarna en poäng idag! Det var en så kallad hedersam förslut men den gör icke desto mindre ont i hjärtat. Ska svära och deppa lite här hemma, sen är det bara att ta nya tag och ladda för nästa match.
.

Inga kommentarer: